Motorgumi

kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:
Új gumik Használt gumik
Szélesség: Átmérő:
Márka: Kategória:
Új gumik Használt gumik

A robogókra vonatkozó leggyakoribb kérdések

Bizonyára minden robogótulajdonos szembesült már kisebb-nagyobb gondokkal kétkerekűjével kapcsolatban, melyekre nem mindig tudta a megoldást. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány kérdést és vűlaszt gyakori robogós problémákra.

Bizonyára minden robogótulajdonos szembesült már kisebb-nagyobb gondokkal kétkerekűjével kapcsolatban, melyekre nem mindig tudta a megoldást. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány kérdést és választ gyakori robogós problémákra.

1. Lámpagondok: gyakran megtörténik, hogy a robogókon kialszik a lámpa, vagy nem ég olyan fényerővel, amilyennel kellene. Ilyenkor vagy az izzók hibásodtak meg, használódtak el, vagy pedig a vezetékeket, foglalatokat kell átnézni, mert több mint valószínű, hogy testzárlat van.

2. Nem húz a robogó: az is gyakori probléma lehet, hogy a robogónak teljes gázt adunk, mégis csak nagyon gyengén indul el. Ilyenkor a variátort, a karburátort és a kuplungot ellenőrizzük, hogy minden rendben van-e velük, mert az esetek nagy többségében ezek miatt nem húz megfelelően a robogó.

3. Milyen motort válasszunk 50 köbcenti alatt, ha azt akarjuk, hogy nyomatékos legyen? Az emberek gyakran választanak olyan robogókat, melyeket még vezethetnek B kategóriás jogosítvánnyal, hogy ne kelljen még egy vizsgát letenniük külön a nagytestű motorokra. Ha egy olyan robogót szeretnénk, melyet vezethetünk ezzel a hajtásival, de ereje is van, mindenképpen kétüteműeket vagy négyüteműeket válasszunk, mert ezek rendelkeznek a legnagyobb erővel (ezek közül is inkább a sportrobogók). Egy Aprilia vagy Kymco Agiliti nagyon jó választás lehet, de semmiképp se vegyünk olcsó, kínai motorokat, mert ezekre nagyon könnyen ráfázhatunk.

4. Elvesztett fordulat nagyobb sebességnél: az is a gyakori problémák listáját gyarapítja robogók esetében, hogy 50-55 km felett elvesztik a fordulatszámukat, úgy viselkednek, mintha nem kapnának egyáltalán gázt, majd rövid idő elteltével ismét visszatérnek a normális működésbe. Ennek legvalószínűbb oka, hogy a jármű kevés üzemanyagot kap. Mindenképp vigyük ilyenkor szerelőhöz, mert ha tovább erőltetjük, nagy esély van rá, hogy besül a motor. Ha nincs lehetőségünk az azonnali szerelő látogatásra, csak maximum 40-45-ös sebességgel haladjunk vele. Ilyen esetben érdemes a karburátort is ellenőrizni, mert az is lehet a probléma kiváltója.

5. Bemelegedve a robogó nem gyorsul eléggé: robogónk hideg állapotban könnyen elindul, de például egy 50-60 kilométeres szakasz levezetése után alig akar elindulni? Ez a probléma általában a robogó gyűrűjében, hengerében vagy dugattyújában vár megoldásra. Ezek ugyanis amikor felmelegszenek, elkezdenek kitágulni, s ha nem megfelelő a méretük, szorulni kezdenek.

6. Dual fékrendszeres robogók: a dual fékrendszer biztonságosabb, mint a hagyományos, mivel amikor fékezés alkalmával húzzuk az első féket, ezzel egy időben a hátsó is elkezd fogni. Ha robogót vásárolnánk, és azt szeretnénk, hogy ez biztonságos is legyen, ilyen fékrendszerűt válasszunk.

7. A legjobb 50 köbcentis robogók: természetesen erről mindenkinek más a véleménye, hiszen mindenkinek mást jelent a jó. Vannak azonban olyan vélemények, melyek legtöbbje egyhangúan jó robogóknak kiált ki egy-egy motort. Nagyon sokan dicsérik például a Keeway Matrixot vagy Hurricanet, a Malaguti f12-t, az Aprilia Scarabeo-t, Yamaha Neos-t, Honda Vocal-t vagy a Gilera Runnert-t. Ezek a motorok jól bejáratottak, sokan használják, és nemigen panaszkodnak rájuk.

8. Beszorult gyertya: ha ki szeretnénk szedni a hengerből a gyertyát, de ez semmiképp nem sikerül, mert nagyon beszorult, tegyünk rá gyertyakulcsot, és azzal kezdjük el ütögetni a végén, mert ennek hatására könnyedén meglazulhat. Ha ez nem válik be, töltsünk a gyertya mellé egy kis gázolajat vagy egyéb oldószert, és hagyjuk hatni legalább egy éjszakát rajta, majd ezután próbáljuk meg ütögetni.

9. Leáll a robogó nagyobb sebességnél – ez is gyakran előfordul robogóknál. Megyünk vele egy bizonyos sebességgel, majd egyszer csak leáll, mintha elfogyott volna a benzin, s következő gázolásnál ismét normálisan halad tovább. Ebben az esetben először a karburátort ellenőrizzük, hogy folyik-e bele a benzin rendesen. Az is lehet, hogy túlságosan elszennyeződött, és egy alapos takarításra szorulna, de előfordulhat az is, hogy rossz a tűszelep. Ha utóbbi a probléma, inkább forduljunk szerelőhöz, mert a beállítás meglehetősen nehéz: az se jó ha túl könnyen rugózik, de az se, ha túl nehezen.

10. Esőben megáll a robogó: ha a robogó esős időben megy, de leállítva nem gyullad be újra, több mint valószínű, hogy valamilyen elektromos berendezés ázik be, s ez nem engedi elindulni a járművet. Ilyenkor végig kell nézni a motor elektronikáját az akkumulátortól a gyertyáig, és minden kis rést alaposan leszigetelni, megkeresni a szakadásokat, és ezeket is betömni, szükség esetén pedig kábelsarut cserélni. A probléma az is lehet, hogy a légszűrőn keresztül jut be a víz a karburátorba – ezt is érdemes ilyen esetekben ellenőrizni.

http://www.gyakorikerdesek.hu/kereses.php?keres=e+robog%F3&kategoria=14

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez
A termék jelenleg nincs készleten.


Kérjük adja meg adatait és hamarosan értesítjük a várható szállítási időről.







Köszönjük!

Üzenetét megkaptuk.

Kollégáink 1-2 munkanapon belül válaszolnak kérésére.


Ez a termék a Koronavírus miatt kialakult gyártói és szállítói leállások következtében nem rendelhető. Kérem válasszon olyan terméket amely raktáron van.