Motorgumi

kereső

Szélesség: Magasság: Átmérő:
Gumi méret
Gumi méret
Márka: Kategória:
Új gumik Használt gumik
Szélesség: Átmérő:
Márka: Kategória:
Új gumik Használt gumik

A Bridgestone Battlax BT-023 sport túra motorgumi

Kevesen fontolják meg fejben, hogy a motorkerékpár mindössze két hitelkártya méretű területen tarja csak a kapcsolatot a talajjal, és ennek a nagyon fontos kapcsolatnak a fő felelőse csak egy van, a motorgumi. Tehát ha valamit, a gumiabroncs választást nem szabad sem a véletlenre, sem a takarékosságra bízni. Főleg nem a sport túra motorokkal kapcsolatosan. A Bridgestone japán gyártó nem az olcsóságáról híres, viszont a jó tapadásáról és biztonságosságáról igen.

A Battlax BT-023 sport túra motorgumi technológiai újításai


Az újabb generációs abroncs a BT-021-et váltja, és a fejlesztők feladata az volt, hogy a BT-023 esetében az elődjéhez képest egy jobb sport túra teljesítményű motorgumit tervezzenek, javítsanak főként a nedves tapadáson. Ezeken kívül hosszabb élettartamot, komfortosabb használatot és a sportbike motorokhoz optimálisabban illeszkedő jelleget adjanak a BT-023-nak.

A fentebbi követelményekhez a Battlax BT-023 motorgumi új futófelület mintázatot, más gumikeveréket, és egy speciális GT verziót is kapott a nehezebb sport túra motorkerékpárok tömegének és teljesítményének talajra átviteléhez.

Az új mintázat három területen hozott létre javulást. A V-alakú hornyok, melyek a futófelület közepén nem érnek össze, javítják a fékezhetőséget, a T-alakú hornyok és a futófelület közepén lévő slick felület az egyenes vonalú mozgás közben a kiváló vonalvezetést segítik elő, ezenkívül simábbá, csendesebbé teszik a gyors egyenes haladást.

Az új gumivegyület a Silica Rich Ex nevet kapta, ami egyrészt szilícium-dioxidból, másrészt a titkos összetevőjű RC Polymer-ből áll, és elsődleges dolga, hogy a nedves tapadási teljesítményeket emelje magasabb fokra, másodlagosan pedig a hosszú futásteljesítményért felelős. A gumivegyület két komponensű, a futófelület középső sávjában a keményebb, tartósabb, a motorgumi két oldalán a jobban tapadó puhább komponens kapott helyet.

Suzuki_Bandit


A Bridgestone Battlax BT-023 tesztje egy Suzuki Bandit-on


A tesztelők a régi BT-021-es és az újabb BT-023-ast is egy-egy Suzuki Bandit-ra szerelték. Száraz útfelületen a BT-021-es egészen jól teljesített, könnyű volt és jól irányítható, a BT-023-as a hasonló viselkedéshez azonban az ültetett kanyarokban még hozzáadott egy biztonságosabb, kontrolláltabb érzetet is, miközben az egyenesekben egy lényegesen simábban futó sport túra motorgumi képét mutatta.

Mindent összevetve a legtöbb pozitív változás a BT-023 esetében meglehetősen finom volt, a futásteljesítmény tekintetében viszont elég nagy a változás, mivel 30%-kal hosszabb táv megtételére képes a BT-023-as.


Teszt utáni összkép


A Battlax BT-023 a normál sport túra motorozást könnyedén viselte, nem voltak különösebben említhető gyengeségek sem a szűk kanyarokban, sem a hosszú gyors egyenesekben.

Sőt mi több, a hibákkal tarkított, kátyús és már-már veszélyesnek tartott utakon is meglepően biztosan vitte tovább a motort még a rizikósabb kanyarokban is.

Kiemelendő még a komfortos, viszonylag csendes viselkedés, és a nedves tapadás javulása az elődjéhez képest.

0

Kosár tartalma
A kosara jelenleg üres!
Összesen: 0
Tovább vásárolok Tovább a fizetéshez